AAMUPALA

Energiaa sisältävä aamiainen antaa virtaa tulevan päivän koitoksiin. Kunnon aamiainen aloittaa päivän säännöllisen ateriarytmin, jolloin myös napostelun tarve vähenee.

Kotona tai töissä

Elovena tarjoaa useita vaihtoehtoja herkulliseen aamiaiseen. Hauduta perinteinen aamupuuro Elovena-hiutaleista tai nauti Elovena Hetki -pikapuurojen marjaisista mauista. Puuroa voi nykyään syödä myös kylmänä, sillä Elovena Tuorepuuromixeistä valmistat helposti herkullista tuorepuuroa.

Jos et ehdi syömään aamupalaa kotona, nappaa sopivaa syötävää mukaan. Elovena Välipalajuomat ja Välipalakeksit kulkevat kätevästi kassissa. Elovena on reipas kumppani myös työpaikan aamupalaverissa.

VÄLIPALA

Laadukas välipala on tärkeä osa tasapainoista ruokavaliota. Välipala auttaa jaksamaan aterialta toiselle ja pitää vireystasoa yllä.

Aterioiden välissä

Useimmille sopiva ruokarytmi on kolme pääateriaa: aamupala, lounas ja päivällinen sekä 2–4 välipalaa. Säännöllisellä syömisellä ruokamäärä asettuu helpommin kulutusta vastaavalle tasolle: et syö liikaa etkä liian vähän. Hyvästä välipalasta saa energian ohella myös suojaravintoaineita, vitamiineja ja kivennäisaineita.

Elovena laktoosittomat välipalarahkat antavat energiaa aterioiden välissä. Välipalakeksit ja -juomat ovat myös helppoja eväitä. Ne kulkevat mukana missä liikutkin – työpaikalla, koulussa, retkillä ja treeneissä.

ILTAPALA

Pöydän ääressä nautiskellen syöty, ravitseva iltapala on oiva keino ehkäistä hallitsematonta iltanapostelua.

Ennen nukkumaanmenoa

Iltapalalla varmistat, ettei nälkä häiritse untasi. Liian raskasta ateriaa ei kuitenkaan kannata syödä.

Puuro sopii mainiosti iltapalalle. Vatsaa hellivästä puurosta saat sopivasti energiaa ilman että yöunet häiriintyvät. Täysjyväviljan sisältämät kuidut auttavat pitämään verensokerin heilahtelut kurissa, mistä on hyötyä myös yöaikaan.

Lapsen ravinto

Hyvä päivä alkaa puurolla

Puurosta ei tarvitse luopua, vaikka aamut olisivat täynnä säpinää. Kätevät pikapuurot sopivat kiireiseenkin aamuun, mausta tinkimättä!

Välipalat ovat tärkeitä lapsille

Lapsi syö pieniä annoksia kerrallaan eikä pysty tankkaamaan pitkää ateriaväliä varten, kuten aikuiset.

Nälkään reagoidaan kokonaisvaltaisesti. Joskus kiukuttelu ja ärtyisyys voi johtua pelkästään nälästä.

Iltapuuhiin rutiinia ruokapöydästä

llan rutiinit rauhoittavat vilkkaammankin vipeltäjän. Yhteisellä iltapalalla on hetki aikaa kerrata päivän tapahtumia ja valmistautua hyviin uniin.